Výzkum rozvoje interkulturní kompetence studentů anglického jazyka pomocí Intercultural Development Inventory®, version 3
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2017 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Cizí jazyky |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | intercultural competence; assessment of intercultural competence; Intercultural Development Inventory®; The IDI®; version 3; students of English; first year students; final year students; teacher training |
Popis | Příspěvek představuje výzkum realizovaný na katedře anglického jazyka a literatury Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, jehož cílem bylo zjistit úroveň interkulturní kompetence (IC – intercultural competence) studentů prvního ročníku na začátku jejich studia (podzim 2011) a na jeho konci (podzim 2016) a dále okolnosti, které měly na rozvoj IC studentů největší vliv. Pro účely výzkumu byl použit nástroj Intercultural Development Inventory®, version 3. Výsledky naznačují, že studenti mají tendenci svou úroveň IC nadhodnocovat, přičemž se ve skutečnosti nacházejí v etnocentrických fázích IC jak na začátku, tak na konci svého studia. |