Výzkum rozvoje interkulturní kompetence studentů anglického jazyka pomocí Intercultural Development Inventory®, version 3

Autoři

ZERZOVÁ Jana

Rok publikování 2017
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Cizí jazyky
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova intercultural competence; assessment of intercultural competence; Intercultural Development Inventory®; The IDI®; version 3; students of English; first year students; final year students; teacher training
Popis Příspěvek představuje výzkum realizovaný na katedře anglického jazyka a literatury Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, jehož cílem bylo zjistit úroveň interkulturní kompetence (IC – intercultural competence) studentů prvního ročníku na začátku jejich studia (podzim 2011) a na jeho konci (podzim 2016) a dále okolnosti, které měly na rozvoj IC studentů největší vliv. Pro účely výzkumu byl použit nástroj Intercultural Development Inventory®, version 3. Výsledky naznačují, že studenti mají tendenci svou úroveň IC nadhodnocovat, přičemž se ve skutečnosti nacházejí v etnocentrických fázích IC jak na začátku, tak na konci svého studia.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.