Inclusion of Teacher Constructivism in Systematic Professional Continuous Development
Název česky | Zařazení učitelského konstruktivismu do systematického profesního celoživotního rozvoje |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2017 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | EDULEARN2017 Proceedings. 9th International Conference on Education and New Learning Technologies |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://library.iated.org/view/TRNOVA2017INC |
Doi | http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2017.1435 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | development; systematic teacher education; teacher constructivism |
Popis | Pro zlepšení kvality školního vzdělávání a celoživotního učení je nutné podporovat nepřetržitý profesní rozvoj učitele. Cílem studie je prezentovat výsledky výzkumu inovativních kurzů profesního vzdělávání. Design-based research byl použit jako hlavní výzkumná metoda. Klíčovým výsledkem výzkumu je zjištění, že vzdělávání učitelů včetně profesionálního nepřetržitého rozvoje musí být úzce spojeno s praktickými zkušenostmi pomocí systematického a učitelského konstruktivistického přístupu. V rámci projektu PROFILES byly studovány konstruktivistické principy a charakteristiky průběžných výukových kurzů pro učitele. Vybudování pedagogických kompetencí pedagogů, využívání vlastních zkušeností z výuky, a tím spojování pedagogické teorie a praxe je jádrem učitelského konstruktivismu. |