Inclusion of Teacher Constructivism in Systematic Professional Continuous Development

Název česky Zařazení učitelského konstruktivismu do systematického profesního celoživotního rozvoje
Autoři

TRNOVÁ Eva TRNA Josef

Rok publikování 2017
Druh Článek ve sborníku
Konference EDULEARN2017 Proceedings. 9th International Conference on Education and New Learning Technologies
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://library.iated.org/view/TRNOVA2017INC
Doi http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2017.1435
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova development; systematic teacher education; teacher constructivism
Popis Pro zlepšení kvality školního vzdělávání a celoživotního učení je nutné podporovat nepřetržitý profesní rozvoj učitele. Cílem studie je prezentovat výsledky výzkumu inovativních kurzů profesního vzdělávání. Design-based research byl použit jako hlavní výzkumná metoda. Klíčovým výsledkem výzkumu je zjištění, že vzdělávání učitelů včetně profesionálního nepřetržitého rozvoje musí být úzce spojeno s praktickými zkušenostmi pomocí systematického a učitelského konstruktivistického přístupu. V rámci projektu PROFILES byly studovány konstruktivistické principy a charakteristiky průběžných výukových kurzů pro učitele. Vybudování pedagogických kompetencí pedagogů, využívání vlastních zkušeností z výuky, a tím spojování pedagogické teorie a praxe je jádrem učitelského konstruktivismu.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.