Využití mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví pro děti a mládež ve speciální pedagogice
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2016 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Kapitola se zaměřuje na Mezinárodní klasifikaci funkčních schopností, disability a zdraví (ICF, 2001) a srovnává ji s Mezinárodní klasifikací funkčních schopností, disability a zdraví pro děti a mládež (ICF-CY, 2007). Pojem postižení je v ICF chápán jako nadřazený pojmu omezení funkčních schopností člověka a je definován vždy v určitém sociálním kontextu. Cílem klasifikace je poskytnout jednotný a standardizovaný popisný nástroj pro hodnocení komplexního stavu člověka. ICF-CY nabízí koncepční rámec, společný jazyk a terminologii pro záznam problémů projevujících se v kojeneckém věku, dětství a dospívání. |
Související projekty: |