Integrovaná tematická výuka jako motivační prvek přírodovědné výuky na základní škole
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2017 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | 11. mezinárodní vědecká konference – Didaktická konference 2017 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/937 |
Doi | http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8590-2017-19 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | integrated thematic education; motivation; science education |
Popis | Článek je věnován integrované tematické výuce (dále ITV) na základní škole a může sloužit jako předloha pro tvorbu ITV pro žáky druhého stupně základní školy. Nenásilně poukazuje na skutečnost, že důležitým prvkem ve výuce je motivace. Významnými aspekty motivace u žáků základních škol jsou bádání, zkoumání a experimentování. Příspěvek obsahuje strukturu konkrétního návrhu „projektového dne“ na téma „Velká vajíčková loupež“. Výuka formou ITV je aktuální téma, což je podloženo provedeným orientačním výzkumném šetření. Dané výzkumné šetření se věnuje využívání ITV na základních školách. |