IDENTIFIKACE MISKONCEPCÍ VE VYBRANÝCH ASPEKTECH ANORGANICKÉ CHEMIE POMOCÍ POJMOVÝCH MAP
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2017 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | MEZINÁRODNÍ KONFERENCE AKTUÁLNÍ ASPEKTY PREGRADUÁLNÍ PŘÍPRAVY A POSTGRADUÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ UČITELŮ CHEMIE |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | misconception, anorganic chemistry, concept map, knowledge, oxygen |
Popis | Pojmová mapa se v dnešní době velmi často využívá jako jeden z diagnostických nástrojů pro identifikaci miskoncepcí především v přírodovědných předmětech. Podněcuje žáky k hlubšímu, aktivnějšímu a kritičtějšímu pohledu na konkrétní probírané téma. Pomáhá učitelům a pedagogům hledat možné nepřesnosti a nejasnosti ve vzájemných vztazích mezi pojmovými strukturami. Předložený příspěvek se zabývá identifikací miskoncepcí prvku kyslíku pomocí pojmové mapy. Žáci mají mnoho nepřesných či nedokonalých představ o vybraném prvku periodické tabulky. Tyto představy jsou před učiteli většinou skryty. Pojmová mapa je jeden z nástrojů, který pomáhá učitelům odhalovat skryté představy žáků o daných pojmech a následně s nimi pracovat z různých úhlů pohledu. Jedná se o předvýzkum kvalitativního výzkumného šetření, který byl proveden u žáků osmého ročníku na čtyřech základních školách. |