Cílená intervence ve školním prostředí jako prevence vývoje problémového chování
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2017 |
Druh | Vyžádané přednášky |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Porucha chování v dětském věku je charakteristická svou dynamikou a širokým etiologickým spektrem. Klíčovým prvkem prevence jejího vývoje je diferencované nastavení intervencí tak, aby nabídly podporu právě a pouze v tom čase (včasnost a dočasnost) a do té míry (přiměřenost), která je efektivní pro naplnění specifických potřeb dítěte. V příspěvku představíme nástroj, který je vodítkem pro identifikaci konkrétních rizik pro vývoj problémového chování ve školním prostředí. Poskytuje možnosti pro sběr podložených informací pro speciálněpedagogickou cílenou intervenci etopedů z SVP popř. z ambulantních oddělení diagnostických ústavů. |