Code-switching in Teaching Vocabulary: A Conversation Analysis Perspective

Logo poskytovatele
Název česky Střídání kódů při vyučování slovní zásoby pohledem konverzační analýzy
Autoři

TŮMA František

Rok publikování 2017
Druh Článek ve sborníku
Konference Magija INNO: novye izmerenija v lingvistike i lingvodidaktike. Sbornik naučnyh trudov. Tom 2.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://inno-conf.mgimo.ru/i/inno-magic-2017_tom-2.pdf
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova classroom interaction; conversation analysis; code-switching; teaching English as a foreign language; teaching vocabulary
Popis Příspěvek se zabývá střídáním kódů ve výuce angličtiny jako cizího jazyka na vysoké škole. Teoreticky a metodologicky studie vychází z Auerova sekvenčního přístupu ke střídání kódů, v rámci kterého výzkumník nahlíží na výskyty střídání kódů jako potenciální kontextualizační vodítka. Celkovým cílem analýzy, která staví na 11 nahrávkách výuky angličtiny (987 min), bylo ukázat, jak účastníci používali střídání kódů v interakci učitel-student. Příspěvek představuje tuto analýzu a její předběžné výstupy. Na vybraných datových úryvcích příspěvek ukazuje, jak učitelka a studenti používali střídání kódů při práci se slovní zásobou.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.