Perception of Genetics by Using of Semantic Differential at High School Students: Preliminary Results
Název česky | Vnímání genetiky za použití sémantického diferenciálu na středních školách: výsledky předvýzkumu |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2018 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Eurasia Journal of Mathematics Science and Technology Education |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Doi | http://dx.doi.org/10.12973/ejmste/79803 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | genetics; high school students; perception; semantic differential |
Popis | Genetika je jednou z rychle se rozvíjejících disciplín a ovlivňuje všechny lidi. Postoje a vnímání tohoto vědního oboru může ovlivnit motivaci ke studiu genetiky a může utvářet současné i budoucí zájem o toto téma. Hlavním cílem studie bylo zjistit, jak žáci středních škol vnímají genetiku. Výzkumný nástroj byl tvořen sémantickým diferenciálem. Výzkumný vzorek sestával ze 102 žáků. Sémantický diferenciál obsahoval 20 sedmistupňových škál tvořených opačnými adjektivy. Data byla analyzována pomocí deskriptivní statistiky (průměr), induktivní statistiky (analýza rozptylu) a pomocí vícerozměrné statistiky (faktorová analýza). Vnímání genetiky je mírně pozitivní. V závěru studie jsou uvedeny návrhy pro další výzkum. |