Test pro identifikaci nadaných žáků v matematice (TIM3–5)

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

STRAKA Ondřej CÍGLER Hynek JABŮREK Michal PORTEŠOVÁ Šárka

Rok publikování 2017
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Popis Test pro identifikaci nadaných žáků v matematice (TIM3-5) vyvinul odborný tým z Centra rozvoje nadaných dětí a Katedry psychologie FSS MU. Jde o standardizovanou psychodiagnostickou metodu pro měření matematických schopností v pásmu středního a vyššího nadprůměru u žáků 3.–5. tříd základní školy, po doplnění o další informace (například komplexní intelektové vyšetření) je velmi užitečný při diagnostice mimořádného matematického nadání. Test je k dispozici ve dvou paralelních formách, které mohou být administrovány individuálně nebo skupinově (tužka-papír). Vzhledem k vysoké obtížnosti však není vhodný pro plošné testování celých školních tříd. V příspěvku představíme teoretická východiska testu a nastíníme, v čem se podobá dalším metodám a postupům, obvykle používaným při identifikaci mimořádného nadání, a v čem je naopak v našich podmínkách unikátní. Dále prezentujeme vybrané psychometrické charakteristiky, s důrazem na ty, z nichž vyplývají zjevné a laikům srozumitelné závěry pro diagnostickou práci s testem.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.