Profesní portfolio učitele

Autoři

ŠMEJKALOVÁ Kateřina ŠINDELKOVÁ Monika

Rok publikování 2017
Druh Článek ve sborníku
Konference 11. mezinárodní vědecká konference – Didaktická konference 2017
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/937
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8590-2017-20
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova professional portfolio; pedagogical practice; teacher's work presentation; self-reflection;
Popis Nový kariérní řád učitelské profese v České republice začne být realizován od září roku 2017. Příspěvek popisuje portfolio jako nástroj pro profesní a osobní růst učitele, ale také jako zdroj pro hodnocení pedagogické práce. Autorky uvádí možná rizika při zpracování portfolia. V textu je dále charakterizována funkce a cíle portfolia. Autorky uvádí jednotlivé fáze portfolia a charakterizují jakým způsobem je možné s materiálem zařazeným v portfoliu pracovat. Systematicky uspořádaný materiál v portfoliu by měl pomoci učiteli lépe prezentovat svoji práci. Učitel se ve svém portfoliu bude moci ke svým, prezentovaných aktivitám vracet zpětně. Portfolio by mělo být nejen o vědomostech a dovednostech, ale také vyvíjejících se postojích učitele. Na příkladu z pedagogické praxe jsou uvedené možnosti prezentace práce učitele. Jedná se především o zařazování příkladů typových nebo naopak mimořádných z pedagogické praxe do portfolia.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.