Profesní portfolio učitele
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2017 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | 11. mezinárodní vědecká konference – Didaktická konference 2017 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/937 |
Doi | http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8590-2017-20 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | professional portfolio; pedagogical practice; teacher's work presentation; self-reflection; |
Popis | Nový kariérní řád učitelské profese v České republice začne být realizován od září roku 2017. Příspěvek popisuje portfolio jako nástroj pro profesní a osobní růst učitele, ale také jako zdroj pro hodnocení pedagogické práce. Autorky uvádí možná rizika při zpracování portfolia. V textu je dále charakterizována funkce a cíle portfolia. Autorky uvádí jednotlivé fáze portfolia a charakterizují jakým způsobem je možné s materiálem zařazeným v portfoliu pracovat. Systematicky uspořádaný materiál v portfoliu by měl pomoci učiteli lépe prezentovat svoji práci. Učitel se ve svém portfoliu bude moci ke svým, prezentovaných aktivitám vracet zpětně. Portfolio by mělo být nejen o vědomostech a dovednostech, ale také vyvíjejících se postojích učitele. Na příkladu z pedagogické praxe jsou uvedené možnosti prezentace práce učitele. Jedná se především o zařazování příkladů typových nebo naopak mimořádných z pedagogické praxe do portfolia. |