Didaktika přírodních věd na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity

Autoři

HOFMANN Eduard VODOVÁ Libuše

Rok publikování 2017
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Geografická revue
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.fpv.umb.sk/geo-revue/publikovane-cisla/2017/1-2017/2017-13-1-61-69.html
Doi http://dx.doi.org/10.24040/GR.2017.13.1.61-69
Klíčová slova didactics, natural sciences, inter-subject relations
Popis Jednou z odlišností doznívající kurikulární reformy od předešlých dokumentů je zařazení skupin předmětů do vzdělávacích oblastí. Tato skutečnost směřuje především k posilování mezipředmětových vazeb, které by mohly přejít od kooperace až k samotné integraci příslušných oborů na základních a středních školách. To znamená především změnu v podobě komunikace mezi jednotlivými vyučujícími. Tento trend nevymaže ani další vývoj kurikulárních dokumentů. Příkladem inovace studijních programů na PdF MU bylo zavedení předmětu Didaktika přírodních věd ve studijním roce 2005/06. Tento předmět vznikl na základě dlouholeté spolupráce přírodovědných kateder na PdF MU. Předcházelo mu např. zpracování projektu sekce přírodních věd „Gradace profesní dráhy učitele přírodovědných předmětů“ v jehož rámci vznikly společné studijní texty zaměřené na propojení učiva přírodovědných předmětů (kol. 1996). V roce 1996 začalo fungovat „Integrované terénní pracoviště PdF MU“ v obci Jedovnice, zaměřené na terénní výuku, atd.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.