Perspektivy edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami k informační gramotnosti v prostředí veřejných knihoven

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

MAZÁČOVÁ Pavlína

Rok publikování 2017
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis S rozvojem znalostní neboli informační Ve společnosti 21. století vstoupily do nových edukačních kontextů nejen tradiční vzdělávací instituce, ale také veřejné knihovny. Dochází k proměně jejich role a funkce v kultivaci společnosti, je akcentován jejich vzdělávací potenciál.Typickou formou edukace v knihovně se stávají programy informačního vzdělávání, které vedou učící knihovníci. Programy korespondují se vzdělávacím obsahem vycházejícím z rámcových a školních vzdělávacích programů a jsou zaměřené na rozvoj informační gramotnosti žáků v počátečním vzdělávání. Učící knihovník interaguje v rámci vzdělávacích programů s heterogenními třídami a čelí výzvám, které přináší pedagogická práce s heterogenní třídou, v níž se společně vzdělávají intaktní žáci i žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Příspěvek prezentuje zásadní aspekty práce učícího knihovníka v lekcích informační gramotnosti se zaměřením na specifika edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.