Comma as punctuation device in Czech secondary school students’ English essays
Název česky | Čárka jako interpunkční znaménko v písemných maturitních pracích z angličtiny českých studentů |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2017 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Auspicia |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://vsers.cz/wp-content/uploads/2017/12/auspicia2017-34.pdf |
Klíčová slova | comma; coordinating conjunctions; introductory phrases; subordinate clauses; relative clauses; |
Popis | Tato studie zkoumá používání čárky v maturitních pracích českých středoškoláků s cílem určit, do jaké míry jsou pravidla české interpunkce, odrážející syntaktickou strukturu vět, přenášena do angličtiny. K tomuto účelu byl proveden korpusový výzkum zabývající se používáním čárky ve větách jednoduchých a souvětích a byl vysvětlen nejednotný pohled na používání čárky v angličtině s důrazem na její funkci při rozlišování významu. Na tomto základě autoři doporučují středoškolským učitelů používat zjednodušená pedagogická pravidla a zaměřit se více na významotvorný potenciál čárky v konkrétním kontextu. |
Související projekty: |