Celoživotní vzdělávání uživatelů - edukační výzva učících knihovníků
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2017 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Knihovny současnosti 2017. Sborník z 25. ročníku konference, konané 12.–14. září 2017 v areálu Univerzity Palackého v Olomouci |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://sdruk.mlp.cz/data/xinha/sdruk/2017/KKS/sbornik_knihovny_soucasnosti_2017_final.pdf |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | pedagogy; lifelong learning; teaching librarian; information literacy; information education; library; knowledge society; Competence profile |
Popis | Aktuální Koncepce rozvoje knihoven dává knihovnám ambiciózní příležitost stát se komunitním místem celoživotního vzdělávání. Knihovny pořádají mnoho vzdělávacích aktivit pro různorodé cílové skupiny – pro žáky všech stupňů škol, maminky na mateřské, dospělé v dalším vzdělávání, seniory nebo sociálně znevýhodněné uživatele. Každá z cílových skupin má specifické vzdělávací potřeby. Aby je mohl knihovník plnit, měl by mít znalosti pedagogiky, ale také psychologie, andragogiky, speciální a sociální pedagogiky nebo pedagogické komunikace. Příspěvek reflektuje výzkum zaměřený na vzdělávací potřeby učících knihovníků a otevře k možné širší diskuzi téma kompetenčního profilu učícího knihovníka pracujícího s různými cílovými skupinami uživatelů. |
Související projekty: |