Celoživotní vzdělávání uživatelů - edukační výzva učících knihovníků

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

MAZÁČOVÁ Pavlína

Rok publikování 2017
Druh Článek ve sborníku
Konference Knihovny současnosti 2017. Sborník z 25. ročníku konference, konané 12.–14. září 2017 v areálu Univerzity Palackého v Olomouci
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www http://sdruk.mlp.cz/data/xinha/sdruk/2017/KKS/sbornik_knihovny_soucasnosti_2017_final.pdf
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova pedagogy; lifelong learning; teaching librarian; information literacy; information education; library; knowledge society; Competence profile
Popis Aktuální Koncepce rozvoje knihoven dává knihovnám ambiciózní příležitost stát se komunitním místem celoživotního vzdělávání. Knihovny pořádají mnoho vzdělávacích aktivit pro různorodé cílové skupiny – pro žáky všech stupňů škol, maminky na mateřské, dospělé v dalším vzdělávání, seniory nebo sociálně znevýhodněné uživatele. Každá z cílových skupin má specifické vzdělávací potřeby. Aby je mohl knihovník plnit, měl by mít znalosti pedagogiky, ale také psychologie, andragogiky, speciální a sociální pedagogiky nebo pedagogické komunikace. Příspěvek reflektuje výzkum zaměřený na vzdělávací potřeby učících knihovníků a otevře k možné širší diskuzi téma kompetenčního profilu učícího knihovníka pracujícího s různými cílovými skupinami uživatelů.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.