Fukačův příspěvek k helfertovskému konceptu intelektualizace hudební výchovy
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2017 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Musicologica Brunensia |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Digitální knihovna FF MU |
Doi | http://dx.doi.org/10.5817/MB2017-2-1 |
Obor | Umění, architektura, kulturní dědictví |
Klíčová slova | music education; music communication; intellectualization of music education; Jiří Fukač; Vladimír Helfert |
Popis | Tato práce se věnuje teoretickému odkazu a badatelskému příspěvku Jiřího Fukače k československé hudební pedagogice a jeho poválečnému úsilí o vytvoření nového modelu hudební výchovy pro nejmladší generace. Fukačův koncept intelektualizace hudební výchovy vychází z myšlenky Vladimíra Helferta (zakladatele hudební vědy na brněnské univerzitě), především jeho myšlenky, že hudební výchova na základních a středních školách by měla otevírat dveře hudbě racionálním a emocionálním porozuměním. K dosažení tohoto (zatím dosud nesplněného) cíle Jiří Fukač formuloval teorii hudební komunikace jako metodologický základ pro praktické uplatnění nového modelu hudební výchovy. |
Související projekty: |