Czech teachers' attitudes towards curriculum reform implementation
Název česky | Postoje českých učitelů k implementaci kurikulární reformy |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2018 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Human Affairs-Postdisciplinary Humanities Social Sciences Quarterly |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://www.degruyter.com/view/j/humaff.2018.28.issue-1/humaff-2018-0006/humaff-2018-0006.xml |
Doi | http://dx.doi.org/10.1515/humaff-2018-0006 |
Klíčová slova | curriculum; curriculum reform; implementation; teacher attitudes |
Popis | Studie se zaměřuje na implementaci kurikulární reformy na gymnáziích v České republice. Cílem studie bylo popsat postoje učitelů gymnázií k reformě a její implementaci. Vnímané výhody a problémy související s kurikulární reformou byly zjišťovány pomocí uzavřených položek na Likertově škále. Výzkumný soubor dotazníkového šetření zahrnoval 1098 učitelů ze 58 gymnázií. Výsledky naznačují, že reforma byla více přijata na pilotních školách než na nepilotních. Celkově vzato lze konstatovat, že většina učitelů reformu nepřijala. Regresní analýza odhalila, že proměnné pohlaví, pozice na škole, délka učitelské praxe a povědomí o specifických charakteristikách reformy nemají na přijetí reformy signifikantní vliv. |
Související projekty: |