Sprachstandsbeobachtung im DaF-Unterricht
Název česky | Sledování jazykové úrovně ve výuce němčiny jako cizího jazyka |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2017 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Rozvoj komunikační kompetence patří k hlavním cílům výuky cizích jazyků. Učení se cizímu jazyku je chápáno jako process činnostního učení, jehož cílem je schopnost adekvátně jednat v cizím jazyce. Významnou roli na tomto místě sehrává koncept řečových činností, který je ukotven ve funkční pragmatice. V příspěvku je stručně popsán bilaterální project (Rakousko-Česká republika) a představena fáze, v níž vznikly a byly pilotovány pozorovací archy pro sledování jazykové úrovně s využitím vybraných řečových činností realizovaných ve výukových scénářích. Jednalo se o výuku němčiny jako cizího jazyka na českém gymnáziu a české univerzitě připravujíví učitele němčiny. |
Související projekty: |