Teoretická východiska pro ověřování dovednosti práce s textem u romských žáků na 1. stupni ZŠ

Autoři

HERALTOVÁ Anna

Rok publikování 2017
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis V příspěvku představujeme teoretická východiska pro výzkum, který byl zaměřen na ověřování dovednosti práce s textem u romských žáků na prvním stupni ZŠ na vybraných brněnských základních školách. Výsledky výzkumu byly zveřejněny na studentské vědecké konferenci v roce 2016 a rovněž budou součástí 4. čísla časopisu Komenský v červnu 2017. Nejprve stručně představujeme faktografické údaje o Romech žijících v ČR a přibližujeme pohled na vzdělávání a hodnotu vzdělání v tradiční romské rodině. Dále poukazujeme na faktory, které ovlivňují romské dětství, a vlivy působící na romského žáka žijícího v sociálně vyloučené lokalitě, jež mají vliv na jeho rozvoj, a to jak v obecné rovině, tak i v rovině rozvoje schopností a dovedností potřebných k práci s textem.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.