Počet ukázek z umělecké literatury v učebnicích českého jazyka pro 2. – 5. ročník ZŠ jako důležité kritérium při výběru vhodné učebnice.
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2017 |
Druh | Popularizační texty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Článek navazuje na výsledky výzkumu v diplomové práci B. Vaverkové z roku 2013. Pozornost je zaměřena na četnost ukázek z umělecké literatury pro děti a mládež v současných učebnicích českého jazyka pro 2.–5. ročník. Zkoumaný vzorek tvoří učebnice češtiny ze čtyř nakladatelství: Nová škola, s.r.o., Alter, Prodos a Hanami (všechny učebnice jsou zpracovány podle RVP ZV). Článek se zaměřuje jednak na četnost zařazení ukázek, jednak na podíl zastoupení prózy a poezie, a to jak domácí, tak i zahraniční. Zajímá nás rovněž skutečnost, od kterých spisovatelů jsou ukázky zařazovány nejčastěji. Závěr tvoří celkové shrnutí výsledků výzkumu za osm nakladatelství. Pozn.: článek je publikován pod jménem Děckuláčková. |
Související projekty: |