Kvalita výuky přírodopisu z pohledu expertů
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2018 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Študentské fórum XVI. – metodologické otázky tvorby studentských výzkumných projektů v pregraduálním i postgraduálním studiu. 21. – 22. 12. 2017. Velké Bílovice – hotel Akademie - Česká republika |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Přihlášení ovšem pouze pro studenty a zam. FHS UTB ve Zlíně, autorům zasíláme celý sborník elektronicky. |
Klíčová slova | questionnaire; expert - experts; quality of teaching; nature |
Popis | Předkládaná studie se zabývá náhledy/pohledy expertů - odborníků ve vzdělávání a v biologii, konkrétně odborníky z oblasti pedagogiky, obecné didaktiky, didaktiky přírodopisu a biologie na kvalitu výuky přírodopisu. Jako výzkumný nástroj byl použit dotazník s otevřenými a uzavřenými otázkami, který byl administrován expertům – odborníkům. Zjištěné náhledy/pohledy poslouží jako východisko pro tvorbu vlastního pozorovacího a posuzovacího nástroje k evaluaci kvalitní výuky přírodopisu na základních školách. V příspěvku budou prezentována získaná data z dotazníků, ve kterých experti - odborníci generovali své vlastní náhledy/pohledy na kvalitu výuku přírodopisu a posuzovali důležitost obecných komponent a charakteristik a oborově specifických komponent a charakteristik, které zakládají kvalitu výuky přírodopisu. |