Miskoncepce ve fyzice vlivem historického vývoje fyzikálních pojmů a terminologie
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2017 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | 11. mezinárodní vědecká konference – Didaktická konference 2017 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/download/937/2911/659-1 |
Doi | http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8590-2017-12 |
Klíčová slova | concepts of physics, education, terminology |
Přiložené soubory | |
Popis | Současná fyzika a její terminologie jsou výsledkem úsilí mnoha generací vědců hledajících podstatu přírodních dějů. Ačkoliv fyzikální pojmy dnes již tvoří konzistentní systém, ustálená slovní označení pojmů (termíny) jsou v některých případech zavádějící a vyvolávají chybné představy. V příspěvku se zabýváme vývojem pojmů PRÁCE, ENERGIE a TEPLO ve vztahu k fyzikálnímu vzdělávání a rozvoji fyzikálního myšlení žáků. |