Strategie a přístupy ve vzdělávání žáků s odlišnými životními a kulturními podmínkami v inkluzivním prostředí základní školy

Autoři

ŠIMČÍKOVÁ Kateřina

Rok publikování 2017
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Hlavní cíl výzkumného záměru je zjištění strategií a přístupů ve vzdělávání žáků s odlišnými životními a kulturními podmínkami v inkluzivním prostředí základní školy. Dílčí cíle jsou zaměřeny na: metody a formy výuky v inkluzivní třídě, využití podpůrných opatření v prostředí inkluzivní školy, podmínky, přístupy a strategie ve vzdělávání v prostředí inkluzivní školy, formy spolupráce učitelů a poradenských zařízení. Výzkumné šetření bude probíhat ve dvou fázích, formou smíšeného designu, kdy budou využity metody kvantitativního i kvalitativního výzkumu. Výzkumný vzorek bude zaměřen na základní školy, kde jsou inkludováni žáci s odlišnými životními a kulturními podmínkami. Výzkumné šetření bude realizováno v rámci Olomouckého kraje. První fáze výzkumu bude probíhat kvantitativní metodou, ve formě dotazníku. Dotazník bude určen pro pedagogy mající ve třídě inkludovaného žáka s odlišnými životními a kulturními podmínkami. Druhá fáze výzkumu bude prováděna ve formě polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy daných žáků. Dále bude využita metoda pozorování a analýza materiálů – IVP, ŠVP.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.