Kreativní lektor znamená kreativní student
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2017 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | CASALC Review |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Klíčová slova | evaluation; language game; competence; communication; creativity; Russian language |
Popis | Příspěvek pojednává o kreativních přístupech během výuky cizího jazyka ve vysokoškolském prostředí (na příkladu ruského jazyka). V první části se autorka věnuje teoretickým otázkám metodologie výuky cizího jazyka, významu zpětné vazby od studentů a stále populárnějšímu tématu zvyšování kompetencí v rámci interkulturní komunikace. Ve článku popisuje možnosti kreativních přístupů k výuce lexikálně-gramatických cvičení, přesahy do oblasti jazykové hry, frazeologie nebo neverbálního sdělování. Ve druhé části je důraz kladen na tři oblasti – akademický jazyk, poslechy a testování. Autorka vysvětluje rozdílné přístupy při výuce čtení, akcentuje význam fonetiky a práce s videi, stejně jako možnosti částečného portfoliového hodnocení (s využitím společných studentských projektů nebo zorganizování studentské tiskové konference). V závěru článek přináší konkrétní příklady z výuky ruského jazyka pro akademické a odborné účely. |