Mush-up teaching: Výběr a tvorba výukových materiálů prostřednictvím kompilačně-autentických metod

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod pracoviště Centrum jazykového vzdělávání. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ŠTĚPÁNEK Libor

Rok publikování 2017
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Centrum jazykového vzdělávání

Citace
Popis Dynamický rozvoj informačních a komunikačních technologií, zejména multimédií a sociálních sítí, i jejich vzrůstající vliv na chod společnosti s sebou nutně přinášejí nezbytné změny ve vzdělávání. Oblast výuky cizích jazyků na vysokých školách představuje jedno z prostředí, ve kterém se původní experimentální povaha využití technologií, multimediálních prvků a komunikace na sociálních sítích posunula do fáze přirozeného začleňování do běžné výuky a jejich přítomnost se mnohde stala již rutinní záležitostí. Tento příspěvek má za cíl na příkladu Centra jazykového vzdělávání Masarykovy univerzity (CJV MU) poukázat na možnosti výběru a tvorby výukových materiálů pro komplexní, flexibilní a individualizované jazykové vzdělávání v akademickém prostředí. V rámci prezentace budou představeny funkční postupy, které umožňují efektivní kompilaci, a potažmo didaktizaci, 16 materiálů existujících online. Dále budou nastíněny výseky prostoru sociálních sítí, které s sebou přinášejí prvky autenticity, díky nimž lze účinně kombinovat synchronní a asynchronní komunikaci s aktivitami individuálního a kolaborativního charakteru takovým způsobem, aby bylo možné vysokoškolské studenty zapojit do realistických situací akademické či odborné povahy a vystavit je tak prostředí, ve kterém by si mohli ověřit a zdokonalit své jazykové, odborné i socio-kulturní dovednosti.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.