Ohrožují soukromé školy rovný přístup ke vzdělávání v České republice?
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2018 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Sociální pedagogika |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://soced.cz/wp-content/uploads/2018/04/STUDY-SocEd-T3-6-1-2018-Lucie-Jarkovska.pdf |
Doi | http://dx.doi.org/10.7441/soced.2018.06.01.03 |
Klíčová slova | private schools; public schools; social inequalities; equality; social cohesion; marketization |
Popis | Článek diskutuje aktuální téma rostoucího rodičovského zájmu o soukromé mateřské a základní školy v České republice. V posledních několika letech došlo k výraznému nárůstu objemu soukromého sektoru ve vzdělávání. V roce 2017 zaujalo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy rezervovaný postoj k zápisu nových subjektů do rejstříku škol, což vyvolalo výrazný mediální ohlas. Tato studie nabízí reflexi veřejné diskuse na toto téma a analyzuje argumenty, které v ní zazněly v souvislosti s naplňováním ideálů rovnosti, redukce sociálních nerovností a upevňování sociální koheze ve vzdělávání. Zamýšlí se nad rizikem prohlubování vzdělanostní segregace dětí v důsledku rodičovského kulturního kapitálu aktivovaného skrze volbu školy. |
Související projekty: |