CO SI ŽÁCI PŘEDSTAVUJÍ POD SLOVY KYSLÍK A UHLÍK?
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2018 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | AKTUÁLNE PROBLÉMY DIZERTAČNÝCH PRÁC V TEÓRII PRÍRODOVEDNÉHO VZDELÁVANIA Recenzovaný zborník z konferencie |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Klíčová slova | oxygen; carbon; preconception; misconception |
Popis | Proces učení je kumulativní děj vedoucí k propojování a zastrukturování jednotlivých pojmů a informací, které jsou pro žáky v danou chvíli nové, do velkých celků. Pojmy, informace ale také celky jsou neustále vzájemně propojovány novými vazbami. Při výuce přírodovědných předmětů je vzájemná provázanost všech vnitřních i vnějších činitelů nepostradatelná. Tyto stimuly s sebou přinášejí pro žáka nové informace a pohledy na různé přírodovědné děje a procesy, jež v konečném důsledku mají velký vliv na tvorbu miskoncepcí. Příspěvek se zabývá problematikou identifikace miskoncepcí u žáků 8. ročníků základní školy. Předložené výzkumné šetření zahrnuje triangulaci, která je odbornou veřejností velmi vyhledávanou metodou především v pedagogicko-didaktickém výzkum. Cílem výzkumného šetření je přispět k identifikaci vybraných žákovských miskoncepcí, jejich zastrukturování v systému žákovských myšlenkových postupů a původ jejich vzniku. |