Postupy a metody kritického myšlení ve výuce češtiny pro cizince

Autoři

TUŠKOVÁ Jana Marie SVOBODOVÁ Hana

Rok publikování 2018
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj CASALC Review
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Klíčová slova critical thinking; procedures and methods; reading literacy; teaching Czech as a second / foreign language
Popis Příspěvek se zaměřuje na možnosti využití vybraných metod a postupů kritického myšlení ve výuce češtiny jako druhého/cizího jazyka. Většina z nich rozvíjí čtenářskou gramotnost chápanou jako schopnost porozumět psanému textu, přemýšlet o něm a používat jej k dosahování určitých cílů, k rozvoji vlastních schopností a vědomostí a k aktivnímu začlenění do života společnosti. Podstatu příspěvku tvoří příklady praktického využití vybraných metod kritického myšlení ve výuce češtiny jako druhého/cizího jazyka, které slouží k motivaci a rozvoji psaní a mluvení, nezbytných nejen k běžnému dennímu kontaktu, ale i k úspěšnému testování znalostí a složení zkoušek (např. na trvalý pobyt, české státní občanství).
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.