Pedagogické kompetence učícího knihovníka se zaměřením na dimenzi sebereflexe

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

MAZÁČOVÁ Pavlína

Rok publikování 2018
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj ITlib. Informačné technológie a knižnice
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www http://itlib.cvtisr.sk/archiv/2018/2/pedagogicke-kompetence-uciciho-knihovnika-se-zamerenim-na-dimenzi-sebereflexe-pedagogical-competences-of-a-teaching-librarian-focusing-on-self-reflection.html?page_id=3451
Klíčová slova teaching librarian; pedagogy; self-reflection; reflection; librarianship
Popis Příspěvek se teoreticky zabývá pojetím edukačních kompetencí učícího knihovníka jednak v kontextu (české) Koncepce rozvoje knihoven na léta 2017-2020, jednak v návaznosti na platný dokument ALA v sekci ACRL Roles and Strengths of Teaching Librarians z roku 2016. Stěžejní obsahovou částí článku je pojednání o sebereflexi jako jednom z pilířů úspěšnosti pedagogické práce učícího knihovníka. Cílem článku je fenomén pedagogické reflexe v oborovém diskursu teoreticky uchopit a zároveň otevřít možné tematické výzkumné pole, které transdisciplinárně směřuje z oblasti knihovnictví a informační vědy do pedagogiky a psychologie.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.