Jaké jsou možné příčiny výsledků šetření TIMSS, PISA a TALIS v ČR
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2018 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 8 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Klíčová slova | TIMSS; PISA; TALIS |
Přiložené soubory | |
Popis | Nelichotivé výstupy posledních šetření TIMSS a PISA v ČR, zjišťujících výsledky vzdělávání žáků, zejména v přírodních vědách, vedou nutně k analýze příčin tohoto stavu. Vedle ostatních faktorů se na základě rozboru obou zpráv zdá být nejdůležitějším prvkem zjištěné úrovně přírodovědné gramotnosti aktuální stav pedagogického sboru. Jde zejména o věkovou strukturu a specializaci učitelů pro první stupeň základní školy, u patnáctiletých žáků pak data z šetření ukazují na nízkou aprobovanost učitelů předmětů fyzika a chemie. |