Dokážeme správně připravit budoucí učitele praktického vyučování v konfrontaci s RVP?

Autoři

VÁLEK Jan SLÁDEK Petr

Rok publikování 2018
Druh Článek ve sborníku
Konference TTnet - Pedagogická příprava učitelů praktického vyučování
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.nuv.cz/uploads/TTnet/2017/TTnet_2018b_TTnet_OnS.pdf
Klíčová slova FEP; professional competence; practical training; teachers
Přiložené soubory
Popis S měnícími se výstupními požadavky žáků středních odborných škol se mění i požadavky na budoucí učitele praktického výcviku. Máme na mysli jejich odborné kompetence. Ty by měly vycházet z potřeb jejich žáků ale i z požadavků praxe. Dokument, který shrnuje stanovená témata a klíčové kompetence k úspěšnému dosažení potřeb žáků je Rámcový vzdělávací program. Ten je specifikován pro jednotlivé obory. To představuje nemalé překážky tvůrcům studijních programů na univerzitách připravující budoucí učitele praktického vyučování. V současnosti je Rámcový vzdělávací program aktualizován, ale většinou dochází ke zvýšení rozsahu očekávaných výstupů a učiva, ale k redukci jiného, již nepotřebného obsahu nedochází. Úpravy vazeb mezi jednotlivými obory, pokud existují, tak jsou jen minimální. V jakém předstihu, jak a čím se má tedy univerzita připravující budoucí učitele praktického vyučování při koncipování i při realizaci studia řídit? Meta-výzkumným šetřením týkajícím se učitelství praktického vyučování jsme shrnuli data, která představují jiné pohledy na Rámcový vzdělávací program.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.