Dokážeme správně připravit budoucí učitele praktického vyučování v konfrontaci s RVP?
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2018 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | TTnet - Pedagogická příprava učitelů praktického vyučování |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.nuv.cz/uploads/TTnet/2017/TTnet_2018b_TTnet_OnS.pdf |
Klíčová slova | FEP; professional competence; practical training; teachers |
Přiložené soubory | |
Popis | S měnícími se výstupními požadavky žáků středních odborných škol se mění i požadavky na budoucí učitele praktického výcviku. Máme na mysli jejich odborné kompetence. Ty by měly vycházet z potřeb jejich žáků ale i z požadavků praxe. Dokument, který shrnuje stanovená témata a klíčové kompetence k úspěšnému dosažení potřeb žáků je Rámcový vzdělávací program. Ten je specifikován pro jednotlivé obory. To představuje nemalé překážky tvůrcům studijních programů na univerzitách připravující budoucí učitele praktického vyučování. V současnosti je Rámcový vzdělávací program aktualizován, ale většinou dochází ke zvýšení rozsahu očekávaných výstupů a učiva, ale k redukci jiného, již nepotřebného obsahu nedochází. Úpravy vazeb mezi jednotlivými obory, pokud existují, tak jsou jen minimální. V jakém předstihu, jak a čím se má tedy univerzita připravující budoucí učitele praktického vyučování při koncipování i při realizaci studia řídit? Meta-výzkumným šetřením týkajícím se učitelství praktického vyučování jsme shrnuli data, která představují jiné pohledy na Rámcový vzdělávací program. |