Preschool and primary school teachers’ views on the transition between pre-primary and primary education

Název česky Pohled učitelek mateřských a základních škol na přechod mezi předškolním a základním vzděláváním
Autoři

SYSLOVÁ Zora HAVEL Jiří NAJVAR Petr

Rok publikování 2018
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Přechod z mateřské do základní školy představuje pro většinu českých dětí první přechod mezi dvěma stupni vzdělávání. Specifickým fenoménem, který zvládání tohoto přechodu zprostředkovaně ovlivňuje, jsou pojetí učitelek v mateřských a základních školách, které se promítají do jejich pedagogického jednání v každodenních edukačních procesech. Proto je vhodné porozumět tomu, jaká pojetí vzdělávání a samotného „přechodu“ učitelé mají. To je cílem širšího, komplexního výzkumného šetření, z něhož toto sdělení čerpá. Autoři zde hledají odpověď na otázku, jaká pojetí vzdělávání v mateřské škole mají někteří učitelé na prvním stupni základní školy, a jaká pojetí vzdělávání v prvních ročnících základní školy mají některé učitelky v mateřských školách.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.