Preschool and primary school teachers’ views on the transition between pre-primary and primary education
Název česky | Pohled učitelek mateřských a základních škol na přechod mezi předškolním a základním vzděláváním |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2018 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Přechod z mateřské do základní školy představuje pro většinu českých dětí první přechod mezi dvěma stupni vzdělávání. Specifickým fenoménem, který zvládání tohoto přechodu zprostředkovaně ovlivňuje, jsou pojetí učitelek v mateřských a základních školách, které se promítají do jejich pedagogického jednání v každodenních edukačních procesech. Proto je vhodné porozumět tomu, jaká pojetí vzdělávání a samotného „přechodu“ učitelé mají. To je cílem širšího, komplexního výzkumného šetření, z něhož toto sdělení čerpá. Autoři zde hledají odpověď na otázku, jaká pojetí vzdělávání v mateřské škole mají někteří učitelé na prvním stupni základní školy, a jaká pojetí vzdělávání v prvních ročnících základní školy mají některé učitelky v mateřských školách. |