Teacher Training from the Novice Physical Education Teacher’s Point of View
Název česky | Učitelské vzdělávání pohledem začínajících učitelů tělesné výchovy |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2018 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Cílem příspěvku je rekognoskace vzdělávání učitelů tělesné výchovy tak, jak ji vnímají začínající učitelé v praxi. Výzkumný soubor tvořilo 20 začínajících učitelů tělesné výchovy, kteří absolvovali obor Učitelství tělesné výchovy na Fakultě sportovních studií MU v Brně. Za výzkumný nástroj byl zvolen polostrukturovaný rozhovor. Kvalitativní analýzou dat v programu atlas.ti se ukázalo, že učitelé pociťují nedostatky ve čtyřech hlavních oblastech: administrativě, pedagogicko-psychologické přípravě, oborové přípravě a ve svých osobnostních vlastnostech. Konkrétní zástupce jednotlivých oblastí rozebereme blíže ve výsledcích a následně v diskuzi. |