Mezipředmětové vztahy v rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2018 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Interkulturní komunikační kompetence představuje transdisciplinární koncept, který se střetává na poli didaktiky cizích jazyků, lingvistiky, sociologie, psychologie, geografie, kulturních studií atd. Pro učitele je tedy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence, co se didaktické znalosti obsahu týče, výzvou. Cílem posteru je porovnat složky interkulturní komunikační kompetence identifikované v projektovaném, realizovaném a osvojeném kurikulu devátého ročníku základní školy za účelem zjistit, které mezipředmětové přesahy jsou patrné v žákovském psaní v anglickém jazyce. Dané formy kurikula byly analyzovány za pomocí navrženého systému reprezentativních kategorií interkulturní komunikační kompetence. Výzkumná zjištění prokázala, že vyučovací předměty zeměpis, výchova k občanství a český jazyk – komunikační a slohová výchova mohou v rozvíjení interkulturní komunikační kompetence intervenovat. Zjišťování, jak lze tyto vyučovací předměty efektivně integrovat je pak hodno dalšího výzkumu. |
Související projekty: |