Potřeba kognitivní uzavřenosti jako rysová charakteristika ovlivňující hodnocení výukových situací studenty učitelství a jejich cvičnými učiteli

Logo poskytovatele
Autoři

MAREŠ Jan

Rok publikování 2018
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis Potřeba kognitivní uzavřenosti (NfCC; Webster a Kruglanski, 1994) je konstrukt popisující mj. rozdíly ve vnímání a hodnocení výukových situací a ovlivňující konkrétní rozhodování o zásazích do výuky studentů na praxi. Příspěvek se zaměřuje na otázku jakým způsobem se liší učitelé a studenti učitelství na praxi s vyšší a nižší potřebou kognitivní uzavřenosti při vstupech do výukové praxe studentů a při hodnocení kritických situací ve výuce. Příspěvek pracuje se stejnými daty jako ostatní příspěvky v sympoziu doc. K. Vlčkové. Prezentované výsledky kombinují kvantitativní data v relaci k datům kvalitativním (srovnání šesti párů student na praxi - cvičný učitel) ve vztahu ke konkrétním vyučovacím situacím v šesti videonahrávkách hodin u každého páru. Učitelé s vyšší potřebou kognitivní uzavřenosti výukové situace chápou jednoznačněji, což ovlivňuje jejich reakce v konkrétních výukových situacích.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.