Konstruktivistické teorie učení a jejich využití v edukační realitě muzea

Autoři

KOLAŘÍKOVÁ Veronika

Rok publikování 2018
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Pedagogická orientace
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://journals.muni.cz/pedor/issue/view/901?fbclid=IwAR1N4_uSwJL9YuWzy9XsVD-VlMc5Eb7hPo_wPpFc0G4_Lecsnfl3F86j_U0
Klíčová slova constructivism; constructivist learning theory; education; museum.
Popis Edukace je součástí nejen školního prostředí, ale i prostředí dalších institucí, mezi které se dnes výraznou měrou řadí muzea. Ta mohou edukovat a kultivovat své návštěvníky, přičemž vhodným ukotvením muzejněedukačních aktivit se zdají být konstruktivistické teorie učení. Ty vycházejí z konstruktivistického paradigmatu sociálních věd i myšlenek klasiků, jako je např. Dewey. Představení konstruktivistických teorií učení, jejich ukotvení v konstruktivistickém paradigmatu i jejich následná aplikace do prostředí muzea tvoří klíčovou osu i téma předkládané studie. Hlavním cílem studie ale není pouze představit konstruktivisticky orientovanou muzejní edukaci, ale především vymezit a definovat základní prvky konstruktivistických teorií učení, které mohou být využitelné (nejen) pro muzejněedukační realitu, její praxi i následnou evaluaci.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.