Metodičeskaja razrabotka pervogo uroka russkogo jazyka s akcentom na obučenije rečevomu etiketu
Název česky | Didaktický návrh první hodiny ruského jazyka s důrazem na výuku řečových zdvořilostních výrazů |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2018 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Pražská rusistika 2018 - recenzovaný sborník příspěvků z konference konané dne 13. dubna 2018 v Praze |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://krl.pedf.cuni.cz/wp-content/uploads/2018/12/Prazska_rusistika_sbornik_2018.pdf |
Klíčová slova | Russian speach etiquette; sociolinguistic competence; teaching of Russian language; the first lesson of Russian; methodology |
Popis | Speech etiquette is one of the components of sociolinguistic competence. Teaching speech etiquette should be conducted from the beginning of foreign language teaching to students of Czech lower-secondary school. This article presents a lesson plan and methodology of the first lesson of the Russian language. The goal of this lesson is to teach speech etiquette and to start developing sociolinguistic competence in a communicative situation of the first acquaintance of a teacher with Czech lower-secondary school pupils. |