Zur Implementierung der Curriculumreform in der Tschechischen Republik: Zusammenfassung zweier Akzeptanzstudien unter Lehrpersonen
Název česky | K implementaci kurikulární reformy v České republice: Shrnutí dvou studií o akceptaci reformy učiteli |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2018 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Von der Wissenschaft in die Praxis? Zum Verhältnis von Forschung und Praxis in der Bildungsforschung |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Klíčová slova | curriculum reform; implemantation; acceptance; teachers |
Popis | Cílem příspěvku bylo shrnout vybrané výsledky dvou studií o akceptaci implementace kurikulární reformy na základní škole a gymnáziích v ČR. Obě studie si kladly otázku, jak je kurikulární reforma akceptována učiteli a jaké faktory akceptaci učitelů ovlivňují. K zodpovězení otázky byl zvolen kvantitativná výzkumný přístup využívající dotazníkové šetření. První studie byla realizována v roce 2010 na gymnáziích (v pilotní fázi reformy, druhá studie v roce 2016 na základní škole (po implementaci reformy). Výsledky naznačují řadu problémů souvisejících s akceptací reformy. Učitelé mají vůči reformě a své nové roli tvůrce kurikula na školní úrovni spíše zdrženlivé postoje. |
Související projekty: |