Förderung der Selbstevaluation von Lernenden im Fremdsprachenunterricht

Název česky Podpora rozvíjení sebehodnocení učících se v kontextu výuky cizích jazyků
Autoři

VELIČKOVÁ Jana

Rok publikování 2017
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Sebehodnocení učících se (žáků/studentů) je důležitým cílem výuky cizích jazyků, protože významně přispívá ke zvyšování motivace studentů, pomáhá rozvíjet studenty jakožto autonomní osobnosti, a navíc podporuje jejich schopnost celoživotního učení. Jak mohou učitelé podporovat sebehodnocení studentů ve třídě? Příspěvek uvádí prakticky orientované modely zabývající se procesem rozvíjení autoregulačních dovedností, které zahrnují i sebehodnocení. Konkrétně jsou prezentovány Zimmermannův cyklický model rozvíjení autoregulace a čtyřstupňový model pro zavádění sebehodnocení do výuky autorů Rosse a Rolheisera.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.