Zastoupení hudebních činností ve výuce hudební nauky na základních uměleckých školách : dílčí závěry průzkumného šetření Katedry hudební výchovy PdF MU v Brně 2018
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2018 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Musica Viva in Schola XXVI. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/1149 |
Doi | http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9213-2018 |
Klíčová slova | music theory; primary art school; musical activities; research in music education |
Popis | S úmyslem zmapovat současný stav hudebně teoretického vzdělávání na základních uměleckých školách (dále jen ZUŠ) v České republice a získat tak podklady pro charakteristiku vzdělávacích trendů v této oblasti, uskutečnilo se na jaře r. 2018 průzkumné šetření Katedry hudební výchovy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně Současné trendy hudebně teoretické výuky v základních uměleckých školách České republiky. Výzkumná sonda se skládala z písemného dotazníku pro žáky a online dotazníku pro učitele. Součástí dotazníku pro učitele byla mimo jiné také sekce zabývající se korelací mezi složením hudebních činností a zastoupením jednotlivých typů hudby v rámci výuky hudební nauky. Tento referát si klade za cíl informovat o dílčích zjištěních právě v souvislosti se složením hudebních činností. |
Související projekty: |