Všeobecný přehled a/nebo tematické studium? Podněty k zamýšlené revizi RVP
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2018 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Geografické informácie |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.kgrr.fpv.ukf.sk/index.php/publikacie/publ/geograficke-informacie |
Doi | http://dx.doi.org/10.17846/GI.2018.22.2.61-69 |
Klíčová slova | geographical education; geographical thinking; Catling's typology |
Popis | Cílem této práce je povzbudit úvahy a debaty o změně koncepce geografického vzdělávání v českých osnovách. Základem této reflexe jsou průzkumy, ve kterých jsme pomocí Catlingovy typologie identifikovali typ koncepce, která převládá v českých učebních osnovách a mezi budoucími učiteli zeměpisu. Požadovaná myšlenka geografického myšlení podporovaná Mezinárodní chartou geografického vzdělávání a současné mezinárodní trendy se dostatečně neodráží v učebních osnovách ani v prohlášeních budoucích učitelů zeměpisu. Průzkum ukázal, že faktická a encyklopedická koncepce výuky zeměpisu je tak hluboce zakořeněna v učebních osnovách i v myslích studentů, že existuje zjevný prostor pro rozvoj geografického myšlení. |
Související projekty: |