Hudební výchova jako součást vzdělání budoucích pedagogů mateřských škol
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2018 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Teoretické reflexe hudební výchovy |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/doktor/teoreticke_reflexe_hv_14_1/certkova.pdf |
Klíčová slova | preschool education; music education; research |
Popis | Článek rekapituluje a hodnotí obecný souhrn výsledků výzkumného šetření, které proběhlo na jaře roku 2018. Studie byla zaměřená na pedagogy předškolního vzdělávání, kteří zmíněný obor studovali a nyní využívají získané dovednosti a vědomosti v praxi v mateřských školách. Výsledné informace jsou shrnuty ve třech hlavních oblastech. První část se zabývá vzděláním pedagogů. Druhá oblast mapuje využití získaných vědomostí a dovedností při pedagogické praxi v mateřské škole a komparuje maximální hudební vzdělání dosažené mimo daný obor u respondentů. Třetí část nabízí pohled na aplikování hudebních činností v mateřské škole, na další hudební vzdělávání pedagogů a podporu ze strany vedení jednotlivých institucí. |