Afektivní proměnná motivace v kontextu projektové výuky v rámci zahraniční žákovské výměny
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2018 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Do popředí zájmu v oblasti výuky cizích jazyků se v poslední době stále více dostává rozvoj tzv. komunikační kompetence v rámci daného cizího jazyka. Pro efektivní rozvoj této kompetence je nutné odklonit se od tradičního pojetí výuky cizích jazyků a zaměřit se namísto toho na rozvoj řečových dovedností sloužících k řešení autentických komunikačních situací. Jedním z hlavních principů takto komunikačně orientované výuky je tzv. činnostní zaměření. Hlavními znaky zde je role učícího se, jenž se vymaňuje z pozice pouhého příjemce informací a stává se aktivním spolutvůrcem výuky, přijímajícím mimo jiné zodpovědnost za její výsledky. Charakteru této výuky odpovídá pak i volba použitých výukových metod. Tyto metody umožňují propojení myšlení a jednání, podporují rozvoj kreativity, kooperace a komunikace, stejně tak dávají možnost sebereflexe vlastního jednání. Jednou z důležitých metod této činnostně orientované výuky je projektová výuka. Cílem prezentovaného příspěvku je osvětlit souvislost mezi projektovou výukou a případnou proměnou motivace k učení se německému jazyku. |
Související projekty: |