Počítačem asistované učení jazyků a rozvoj řečové dovednosti mluvení v kontextu her, simulací, hraní rolí a úkolově orientované výuky
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2018 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Výzkum v didaktice cizích jazyků |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Klíčová slova | Computer-Assisted Language Learning; Fluency; Games; Role-playing; Simulations; Second Language Acquisition; Speaking; Task-based Learning |
Popis | Tato přehledová studie popisuje a kriticky analyzuje výzkumy na poli osvojování cizích jazyků, které byly publikovány v letech 2007 až 2017, a které se zaměřují na fenomén počítačem asistovaného učení se cizímu jazyku (computer-assisted language learning – CALL). Téma této studie je dále úžeji vymezeno úkolově orientovanou výukou (task-based learning – TBL), simulacemi, hraním rolí, prvky her, sociální interakcí a vzájemným prolínáním těchto prvků. Tato práce nabízí nejen zevrubný popis výzkumů dostupných v této oblasti, ale také jejich kritickou analýzu. Kromě samotných výzkumných článků je v této práci věnován prostor i metaanalýzám a přehledovým studiím zabývajících se vymezeným tématem. Vybrané výzkumné články jsou kategorizovány na základě prvků, které využívají v rámci konceptu počítačem asistovaného učení se cizímu jazyku. Závěrečné kapitoly této práce mají shrnující charakter a poukazují na klíčová zjištění analyzovaných článků, mimoto tato studie též naznačuje možnosti pro další výzkum ve zkoumaném oboru. |
Související projekty: |