Moc ve výuce: perspektiva smíšeného výzkumu

Autoři

LOJDOVÁ Kateřina

Rok publikování 2018
Druh Vyžádané přednášky
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis Vyžádaná přednáška Moc ve výuce: perspektiva smíšeného výzkumu v rámci seriálu workshopů pro doktorandy v jarním semestru 2018 na PedF MU. Anotace: Moc učitele spočívá v ovlivňování postojů a jednání žáků, proto ji lze chápat jako jádrovou oblast výukového procesu. V tomto workshopu se zamyslíme nad rozdíly mezi mocí a autoritou a popíšeme mocenské báze učitele, které vysvětlují, proč žáci (ne)plní učitelovy pokyny. Problematika moci ve školní třídě bude ilustrována na ukázkách z výzkumu studentů učitelství na praxi, který jsme realizovali ve smíšeném designu. Účastníci workshopu se seznámí s dotazníkem meřícím báze moci učitele a s možnostmi propojování kvantitativních a kvalitativních dat.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.