Obučenije RKI češskich studentov s narušenijami zrenija v kontěxtě inkljuzivnogo obrazovanija

Název česky Výuka ruštiny jako cizího jazyka pro české studenty se zrakovým postižením v kontextu inkluzivního vzdělávání
Autoři

SOKOLOVA Anastasija BALÁKOVÁ Martina

Rok publikování 2019
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Jazyk i kultura (Language and Culture)
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www Článek na webových stránkách časopisu "Jazyk i kultura (Language and Culture)"
Doi http://dx.doi.org/10.17223/19996195/45/19
Klíčová slova teaching Russian as a foreign language; people with visual impairments; purblind people; blind people; inclusive education
Popis The modern education system of the Czech Republic has a pronounced tendency towards inclusion, i.e. an equal approach to teaching all students without exception. The aim of this article is to demonstrate the basic principles of inclusive education applied in the process of learning Russian as a foreign language of Czech students with visual impairments. The research was conducted over 6 semesters and it is based on the method of observation and analysis of accumulated experience.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.