Činitelé ovlivňující biofilní orientaci učitele a jeho přístup k (environmentální) výchově - přehled problematiky
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2019 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | e-Pedagogium |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-201901-0003_cinitele-ovlivnujici-biofilni-orientaci-ucitele-a-jeho-pristup-k-environmentalni-vychove-prehled-problemati.php |
Doi | http://dx.doi.org/10.5507/epd.2019.003 |
Klíčová slova | biophile orientation; biophile education; environmental education; ecological crisis |
Popis | Předložený text je původní přehledovou studií, ve které autorka poukazuje na závažnost globální ekologické krize a zdůrazňuje potřebu biofilně orientované výchovy a vzdělávání jako jedné z cest k jejímu překonání. Studie systematizuje rozmanité zahraniční i domácí teoretické a výzkumné poznatky z této oblasti, které strukturuje do čtyř základních domén. První z nich reflektuje psychologicko-pedagogické aspekty našeho vztahu k přírodě, ve druhé doméně je kladen důraz na významné životní zkušenosti, které ovlivňují biofilní jednání. Třetí doména je věnována psychologicko-sociální rovině biofilního jednání a poslední doména představuje a diskutuje efektivitu školní environmentální výchovy jako nástroje celkové modifikace lidského jednání. |