Uchazeči o studium učitelství pro mateřské školy a 1. stupeň základní školy: průběžné výsledky
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2019 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Cílem příspěvku je najít odpověď na otázku, jací jsou uchazeči o studium v programu učitelství 1. stupně základní školy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Specificky jsou analyzována data vztahující se k jejich osobní historii, k jejich aspiraci z hlediska studia a budoucího povolání a také jejich prekoncepty vztahující se k profesi učitelství (k edukačním procesům, aktérům či podmínkám). Realizovaný výzkum spadá do proudu výzkumu profesionalismu, profesního vzdělávání a profesního rozvoje. Specificky je jeho předmětem fáze získávání (atrahování) zájemců o studium učitelství 1. stupně základní školy a zjišťování jejich charakteristik, včetně diagnostiky studijních a profesních předpokladů pro studium učitelství 1. stupně základní školy. Studie zastihuje příslušníky profese v rané fázi profesního rozvoje, v situaci proměny či přechodu od role žáka (a žákovského vidění a pojetí edukace) k roli (a perspektivě) učitele. |