Využití konstruktivistických teorií učení v edukačním programu muzea: empirická případová studie

Autoři

KOLAŘÍKOVÁ Veronika

Rok publikování 2019
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Muzeológia a kultúrne dedičstvo
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.muzeologia.sk/index_htm_files/mkd_2_19_Kolarikova.pdf
Klíčová slova Museum; education; Constructivist Learning Theories; video study; open coding.
Popis Pro praxi muzejní edukace mohou být přínosné konstruktivistické teorie učení. Ty vnímají učící se jedince jako aktivní činitele edukačního procesu, kteří staví nově získávané znalosti i zkušenosti na těch dřívějších. Kromě znalostí se zaměřují také na rozvoj celé řady schopností, dovedností a kompetencí, mezi které patří např. rozvoj kritického myšlení, komunikačních schopností nebo sociálních dovedností. Jako takové pak tvoří pro edukační aktivity muzea vhodné pedagogické zázemí. Otázkou pro muzejní pedagogy však zůstává, jak je v praxi využít. A právě reálné možnosti jejich využití studie představí prostřednictvím seznámení čtenáře s výsledky výzkumného šetření. Uskutečněná videostudie si kladla za cíl zjistit, zda analyzovaný edukační program Slezského zemského muzea v Opavě uplatňuje prvky konstruktivistických teorií učení a pokud ano, jakými prostředky tak činí.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.