Sušené ovoce a jeho bezpečnost (část 2)

KŘIVSKÁ Anna LEFNEROVÁ Danuše ZVĚŘINA Ondřej

Rok publikování 2019
Časopis / Zdroj Výživa a potraviny

www https://www.vyzivaspol.cz/susene-ovoce-a-jeho-bezpecnost-2/
Klíčová slova dried fruits
Popis Z hlediska rizik mikrobiologické kontaminace a kontaminace těžkými kovy olovem a kadmiem bylo hodnoceno třicet vzorků sušeného ovoce. Deset druhů ovoce bylo testováno vždy ve třech variantách. Jednalo se o sušené ovoce z konvenční i ekologické produkce, a také o sublimačně sušené ovoce. U všech testovaných vzorků byla prokázána mikrobiální kontaminace s pozitivními nálezy celkového počtu aerobních a fakultativně anaerobních mikroorganismů. U některých vzorků byla prokázána kontaminace plísněmi, kvasinkami, presumptivními bakteriemi druhů Bacillus cereus, Staphylococcus aureus a Staphylococcus epidermidis. V žádném vzorku nebyly detekovány koliformní bakterie. Ve vzorcích sušeného ovoce se množství olova a kadmia pohybovalo pod mezí detekce nebo bylo velmi nízké. U žádného vzorku nebyl překročen legislativně stanovený maximální limit pro obsah olova a kadmia v ovoci.