Prevence šikany očima mezinárodních odborníků
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2019 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Speciální pedagogika |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Klíčová slova | bullying; primary school; case study; international comparasion; aggresor; victim |
Popis | Výzkumy věnované fenoménu šikany poukazují na to, že tento jev stále přetrvává a má rostoucí tendenci. Šikana ve školním prostředí je složitý a traumatizující proces, který se dotýká všech účastníků. Autorky si za cíl specifického výzkumného šetření kladly najít stejné či rozdílné vzorce v postupech prevence a intervence šikany ve školách. Stať se opírá o kvalitativní výzkum realizovaný formou fokusní skupiny a pracovních listů. Předkládaná stať prezentuje zjištění, jejichž základem je případová studie týkající se šikany, která byla předložena informantům na mezinárodním setkání odborníků v rámci projektu Stand Up Against Bullying (dále SUAB1). Každá země má při řešení šikany různá specifika, která jsou ve většině případů podložena národními dokumenty. Vzhledem k případové studii autorky našly na úrovni vzdělávacího systému jednotící prvky, zejména v důraze kladeném při řešení tohoto fenoménu na spolupráci rodiny, školy a předních odborníků na sociálněpatologické jevy. |
Související projekty: |